Tutaj powinien być opis

Zajęcia dodatkowe z informatyki

Zapraszam uczniów klas IV - VIII na cykl zajęć z algorytmiki, programowania i robotyki w ramach projektu CMI, https://cmi.edu.pl/. Przeznaczone są dla uczniów, których interesuje informatyka, logiczne myślenie, programowanie i zdobywanie wiedzy połączone z dobrą zabawą.

Zapisy trwają do 30 października 2021 - zostaną stworzone 2 grupy 8-15 osobowe.

  • ŚRODA, godz. 12:40 – 14:10, sala 19, grupa projektowa
  • PIĄTEK, godz. 12:40 – 14:10, sala 19, grupa ogólna

Na dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych, będziemy uczyć się algorytmiki oraz programowania w języku Scratch, Python oraz dedykowanym oprogramowaniem do sterowania robotami: LEGO® Education EV3 oraz mBotami. Jest realizowana, wdrożona w naszej szkole, innowacja pedagogiczna pn. „Młody inżynier w Szkole Podstawowej im. Bolesława Chrobrego w Żmigrodzie”

Aby się zapisać należy zgłosić chęci oraz pobrać i wypełnić deklarację uczestnictwa:

Deklarację można wypełnić w formie elektronicznej (wysłać skan na annawoloszyn@spzmigrod.edu.pl)

Zdjęcia z pierwszych zajęć grupy projektowej link

Prowadząca zajęcia: Anna Wołoszyn

==============================================

W zeszłym roku szkolnym realizowana była w naszej szkole innowacja pedagogiczna „Młody inżynier w Szkole Podstawowej im. Bolesława Chrobrego w Żmigrodzie”. Zajęcia ze względu na lockdown w szkołach był prowadzone online w 2 grupach. Uczniowie programowali m.in. w Scratch, Python oraz dedykowanym oprogramowaniem do sterowania robotami: LEGO® Education EV3 oraz mBootami.

Zasadniczym celem zajęć było wyposażenie uczniów w umiejętności oraz wiedzę przydatną i pożądaną w rozwijającym się świecie, a także wzbudzenie zainteresowania zagadnieniami związanymi z techniką i nowymi technologiami.

Drugorzędnym celem był rozwój umiejętności miękkich, takich jak myślenie logiczne, przestrzenne i komputacyjne, ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązywania problemów, dekompozycji, wnioskowania i korekty błędów.

  • opanowanie podstaw programowania,
  • rozwijanie algorytmicznego myślenia poprzez rozwiązywanie zadań,
  • rozwój zdolności poznawczych i kreatywności,
  • prezentacja pozytywnej roli błędu w procesie twórczym,
  • rozwój zdolności komunikacyjnych
  • usprawnienie zdolności manualnych i wyobraźni przestrzennej,

Zapraszam do oglądnięcia filmów z pracami uczniów z poprzedniego roku szkolnego.