AAA
Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Żmigrodzie

12 maja 2019 11:21 | Aktualności

Wycieczka 3 dniowa do Krakowa i Zakopanego

W dniach 7-9 maja uczniowie klasy VB wraz z wychowawcą uczestniczyli w wycieczce turystyczno-krajoznawczej do Krakowa i Zakopanego. Wycieczka rozpoczęła się o godzinie 6.00,a chwilę przed godziną 11tą byliśmy pod Wawelem w Krakowie. Wraz z Panią przewodnik zwiedziliśmy Smoka wawelskiego, Zakole Wisły, Wawel, Smoczą Jamę, następnie obejrzeliśmy Colegium Maius, krakowski rysnek, Sukiennice, Kościoł Mariacki gdzie wysłuchaliśmy hejnału z wieży oraz wielu ciekawych legend, Brama floriańska oraz Barbakan. Po zakupie pamiętek i posiłku udaliśmy się w dalszą podróż do miejsca zakwaterowania w Małe Ciche, gdzie czekała na nas pyszna i syta obiadokolacja. Wieczorem udaliśmy się na spacer i pomimo wiosny odbyliśmy bitwę na kulki oraz inne zabawy na śniegu :) Drugiego dnia udaliśmy się po śniadaniu do Zakopanego, po spacerze przez Krupówki wjechaliśmy wyciągiem na skocznię narciarską Wielka Krokiew, następnie po dłuższym spacerze i zakupach pamiątek wjechaliśmy kolejką na Gubałówkę. Niestety grupa nie miała już siły wspiąć się na wodospad Siklawica leżący pod Giewontem, stąd udaliśmy się do ,,Domku na głowie". W drodze powrotnej zakupiliśmy piłkę nożną. Po zjedzeniu obiadokolacji udaliśmy się pograć w piłkę nożną oraz badmintona. Po godzinie 19.30 zrobilśmy grila z kiełbaskami i oscypkiem z żurawiną, popijajac pyszną herbate z kotła. Dnia trzeciego po śnaidaniu spakowaliśmy się, posprzątaliśmy swoje okoje i pojechaliśmy ponownie do Zakopanego. Niestety tego dnia bardzo mocno padał deszcz, dklatego udaliśmy się do muzeum Figur Woskowych i Salonu gier i zabaw, Labiryntu luster. Po zakupie pamiątek i prowiantu na drogę powrotną do domu ruszyliśmy w kilku godzinną podróż powrotną. Zadowoleni, pełni wrażeń i wiedzy o Krakowie, Tatrach i  Zakopanem o godzinie 19tej szczęśliwie wróciliśmy do swoich domów. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć z naszej wycieczki i polecamy wszystkim klasom taką wyprawę.