Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Żmigrodzie

16 czerwca 2019 11:47 | Aktualności

3-dniowa wycieczka rowerowa VIII d

W piękny słoneczny czerwcowy dzień klasa VIII d wybrała się na 3-dniową wycieczkę rowerową, której głównym celem było podnoszenie świadomości zdrowego stylu życia. Zrobiliśmy około 50 km rowerami i około 20 km pieszo podczas wędrówek do Obornik Śląskich i Siemianic.

Jazda rowerami oraz wycieczki piesze nie tylko podniosły nam humor, ale wzmocniły nasze mięśnie. Żaden z nas nie odczuł większego zmęczenia, wręcz przeciwnie - otrzymaliśmy dużo pozytywnej energii.

Podczas wycieczki uczniowie sami decydowali o tym, co chcą jeść i sami przygotowywali posiłki i wieczorne ognisko.

W poniedziałek 10 czerwca 2019r. obraliśmy kierunek do Prusic. Około godziny 9, na wszystkich przybyłych, czekała „Turystyka kulturowa w Gminie Prusice” czyli zwiedzanie wieży widokowej Ratusza w Prusicach z przewodnikiem.

Pan Marian Radzik opowiedział najciekawsze i najbardziej istotne fakty dotyczące historii Prusic, historii prusickiego ratusza, a także innych wiele ciekawych rzeczy. Chętni po pokonaniu 144 schodów dotarli na wieżę widokową, skąd mogli zobaczyć zapierający dech w piersiach piękny widok Gminy Prusice.

Drugą część trasy skończyliśmy w naszym miejscu noclegowym - Szkolnym Schronisku Młodzieżowym "Dworek" w Kuraszkowie. Wieś położona jest na północnych stokach Wzgórz Trzebnickich. Malowniczo ukształtowany teren w sąsiedztwie lasów.

Po południu udaliśmy się pieszo do miejsca kolorowego i pełnego pozytywnej energii - Papugarni Kubuś & Endriu w Obornikach Śląskich. Chodziliśmy pomiędzy ptakami. Mogliśmy brać je na ręce, a nawet karmić. Lepiej nie mieć biżuterii, bo ptaki uwielbiają błyskotki – Oliwii zniknął kolczyk z ucha!

11 czerwca punktualnie o godzinie 10 dotarliśmy pieszo do Siemianic. Odwiedziliśmy znajdujący się tam zakład produkujący urządzenia sieciowe - TechniSat. Mogliśmy zobaczyć różne etapy procesu produkcyjnego, oglądnąć różnorodne maszyny i dowiedzieć się jak funkcjonuje tak duża firma. Oprócz oprowadzania po zakładzie pracy zostaliśmy zapoznani z ofertą praktyk, staży i ewentualnych możliwości zatrudnienia w odwiedzanej firmie.

Na obszarze schroniska korzystaliśmy z rozległego terenu zieleni, „ścieżki zmysłów”, boiska sportowego oraz miejsca na ognisko. W schronisku, dzięki uprzejmości gospodarzy, spędziliśmy wspólnie niezapomniane chwile bawiąc się, przygotowując posiłki. Zielona noc, dzięki rodzicom, minęła spokojnie. Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną do Żmigrodu.