Zielona Szkoła klasy 7d - trzy aktywne dni

Na Zieloną Szkołę ruszyliśmy rannym pociągiem 13 czerwca. Z Leszna do Wolsztyna jechaliśmy pociągiem z lokomotywą parową! Następnie zwiedziliśmy Wolsztyńską Parowozownię oraz Izbę Muzealną, w której znajduje się m.in. makieta przedstawiająca Parowozownię w jej kształcie sprzed 1920 roku.

Wolsztyn to zadbane i ładne miasteczko, w którym znajduje się Skansen Budownictwa Ludowego. Młodzież zapoznana została ze sposobami i metodami uprawy i obróbki zbóż, oraz życiem mieszkańców regionu Wielkopolski na wsi w dawnych czasach. W ramach lekcji muzealnej uczniowie w praktyce mogli zmierzyć się z mieleniem mąki w żarnach, sposobem działania wialni. Zwiedzili również zabytkowy wiatrak koźlak, którego wspólnymi siłami udało się obrócić! Miłym zwieńczeniem spotkania był obiad pod gołym niebem.

Wieczorem, po zakwaterowaniu się w ośrodku, zjedliśmy kolację i lekko zmęczeni, ale z dużą radością ruszyliśmy na przywitanie się z jeziorem Dominickim w Boszkowie. Przed snem dyskutowaliśmy o sprawach, które nas niepokoją: dyskryminacja, poniżanie czy cyberprzemoc.

Drugiego dnia zwiedziliśmy, we Włoszakowicach, Pałac Sułkowskich (myśliwski) – obecną siedzibę władz gminy. Pałac myśliwski we Włoszakowicach jest bardzo mocno związany z symboliką masońską, budynek zbudowany jest na planie równobocznego trójkąta o wklęsłych narożnikach. „Trójkąt jest symbolem siły, piękna i mądrości Boga, kamienia węgielnego wolnomularskiej świątyni, trzech stopni duchowego rozwoju człowieka, słusznej mowy, myślenia i działania oraz narodzin, dojrzałości i śmierci.” Aby wzmocnić symbolikę budowli, umieszczono ją na pięciokątnej wyspie, nawiązującej kształtem do symbolu pentagramu, prastarego znaku magicznego używanego od starożytności do dzisiaj.

Następnym naszym punktem była Izbę Pamięci poświęconą Karolowi Kurpińskiemu, który urodził się we Włoszakowicach.  Duże znaczenie mają pieśni Kurpińskiego, zwłaszcza z okresu powstania listopadowego, ze słynną „Warszawianką” na czele - najpopularniejszą polską pieśnią patriotyczną XIX wieku.

Pragnąc poszerzyć i utrwalić wiadomości na temat zwierząt wybraliśmy się również na spacer do miejscowego mini zoo z pięknym ogrodem, gdzie młodzież miała możliwość zaobserwować: papugi, kury, bażanty, pawie, kózki, kucyki itp. w swoich domach.

Po południ pojechaliśmy do Starkowa, gdzie wyruszyli na długi spacer. Pogoda sprzyjała, po drodze podziwialiśmy spokój i piękno otaczającej przyrody lasów i łąk. Okazało się, że wszyscy mają bardzo dobrą kondycję i dwugodzinny marsz sprawił nam wiele radości.

Trzeciego dnia odbyło się szkolenie prowadzone przez ratownika pn. „Zachowanie nad wodą w czasie wakacji z elementami ratownictwa wodnego”.  Na początku spotkania ratownik omówił zasady bezpieczeństwa na akwenach wodnych, a także niebezpieczne zachowania korzystających z wypoczynku nad wodą. Z dużym zainteresowaniem młodzież wysłuchała zasad postępowania w przypadku zauważenia osoby tonącej, zapoznała się z elementami sprzętu do ratownictwa wodnego oraz uczyła się udzielania pomocy tonącym. Na zakończenie, pod opieką prowadzącego zajęcia ratownika, uczniowie korzystali z kąpieli w jeziorze.

Ostatnim naszym punktem był rejs po jeziorze Dominickim oraz obiad w Kotwicy.

Do Żmigrodu wróciliśmy o 20:40, pełni wrażeń!

Dziękujemy mamie Grzesia p. Małgorzacie Uznańskiej za przygotowanie 3 dniowej wycieczki, która była bardzo ciekawa, atrakcyjna, przepełniona wspaniałą pogodą oraz jeszcze lepszą koleżeńską, życzliwą atmosferą.
Dziękujemy również pani Małgorzacie Uznańskiej za bardzo troskliwą opiekę podczas naszej wycieczki.
Uczniowie klasa 7d z wychowawcą Anną Wołoszyn

Galeria zdjęć z 3 dniowej wycieczki do Boszkowa

Galeria fotografii klasy 7D

Opublikowano: 17 czerwca 2018 18:05

Kategoria: Aktualności

Zielona Szkoła klasy 7d

Filmy:

Wyświetleń: 370

Wszelkie prawa zastrzeżone © Szkoła Podstawowa im. Bolesława Chrobrego w Żmigrodzie